93. Consumentengedrag ontrafeld: gedragsonderzoek naar biologische voedselkeuzes
Wat bepaalt of consumenten een biologisch product in hun winkelmandje leggen? Tijdens deze workshop nemen de experts van het gedragsteam van Dienst Publiek en Communicatie je mee in de wereld van consumentengedrag. We delen inzichten uit een gedragsonderzoek gebaseerd op CASI, een instrument van de rijksoverheid gericht op gedragsverandering via communicatie. Ontdek hoe dit onderzoek bouwstenen oplevert voor een effectieve communicatieaanpak. En leer meer over de nuances rond biologische keuzes in supermarkten. De focus ligt op het doorgronden van achterliggende gedragsmechanismen die de overstap naar biologische producten kunnen stimuleren. Doe mee aan de inhoudelijke discussie, deel je ervaringen en help ons verder bouwen aan biologische consumptiegewoonten.
Charlotte Wennekers - Ministerie van Algemene Zaken
Joost Loef - Ministerie van Algemene Zaken
Sarah Stattman - Ministerie van Landbouw Natuur en Voedselkwaliteit
Yvonne Fernhout - Ministerie van Landbouw Natuur en Voedselkwaliteit