69. Nudging: hoe verleiden we de consument om biologisch te kopen?
Tussen goede intenties en het uiteindelijke gedrag ligt vaak een groot gat. En daar is nog veel winst te halen voor biologische producenten en retailers.
In deze workshop delen wij onze ervaringen met nudging: ofwel het geven van duwtjes in de richting van meer biologische consumptie. We laten zien hoe je aan de slag kunt gaan met het ontwerpen van gedrag en hoe je die interventies onderdeel maakt van een bredere communicatiestrategie gericht op het stimuleren van de verkoop van biologisch. En we laten voorbeelden en resultaten zien vanuit de campagne 'De mooiste boodschap is bio' met als doel samen te werken aan meer aandacht en verkoop van biologische producten.
De workshop zal worden verzorgd door Sebastiaan Aalst (strategy director Food Cabinet - creative agency for good food) en Bart Fischer (oprichter 7BFT Strategy, Innovation & Digital Transformation) In het kader van de EU campagne 'de mooiste boodschap is bio' worden er tijdens deze workshop de resultaten van de laatste nudge op zuivel/vlees bij 10 AH filialen gedeeld.
Sebastiaan van Aalst - Food Cabinet
Bart Fischer - 7BFT strategy